9 Pași de respectat în formarea unei echipe și consolidarea ei


”Din ce în ce mai multe organizații apelează la diferite strategii pentru a încerca să facă angajații să se implice mai mult în activitățiile de la locul de muncă și nu în ultimul rând, să lucreze ca o echipă: să se ajute reciproc, să se sprijine între ei, să lase egoismul la o parte.

După cum a spus și Henry Ford : „Unindu-ne, este un început. Păstrarea acestei uniuni, este un progres. Lucrând împreună este succesul”. Am ales acest citat, deoarece mi se pare cel mai reprezentativ pentru noțiunea de team-building: este foarte ușor să spunem: „Da! Suntem o echipă”, dar când fiecare se întoarce cu spatele, uităm afirmația și ne întoarcem la a fi individualiști. Să reușim să fim cu adevarat o echipă avem nevoie de implicare activă, trebuie să știm să-l ascultăm pe cel de lângă noi și cel mai important: să învățăm să comunicăm.

11079660_925885980775115_8545993651644571232_n

Cu o atitudine potrivită, o echipa va reuși să treacă peste aproape orice dificultate întâlnită în drumul spre succes. În majoritatea proiectelor vor fi momente când doar determinarea unei echipe o va ajuta să treacă peste dificultățiile întâlnite și o va conduce spre succes.

Din nefericire, e destul de greu să găsești persoanele potrivite și să le pui împreună, într-o echipă câștigătoare. Vorbim despre o acțiune mai complexă decât pare la prima vedere, iar riscurile sunt mari: „un măr stricat sau o personalitate distructivă, poate ruina butoiul”.

Astfel, este bine să ținem cont de următorii factori, când vrem să construim o echipă și cum să avem grijă de ea:

  1. Este nevoie de o credința comună în valorile echipei și de dedicare pentru obiectivele acesteia;
  2. Trebuie să fim conștienți de propria valoare și de aportul pe care îl aducem în echipă dar și de contribuția și rolurile celorlalți;
  3. Trebuie să existe deschidere și afinitate pentru lucrul în echipă: comunicarea, schimbul de idei și recunoașterea greșelilor atunci când sunt făcute, trebuie să fie lucruri normale într-o echipă bine structurată;
  4. Sprijinul reciproc. Grija pentru coechipieri și preluarea sarcinilor colegilor atunci când este nevoie pentru obiectivele setate trebuie să fie un comportament existent la toți membrii echipei: Succesul se construiește împreună!
  5. Diplomația în procesul de supraveghere și perfecționare al internilor și noilor veniți este de asemenea o carte de vizită a companiei și echipei pe care angajații tăi o afișează prin atitudinile și comportamentele lor.
  6. Deschiderea către sfaturi din partea colegilor dar și pentru critici; O persoană echilibrată trebuie să înțeleagă scopul constructiv al criticilor și nu să le interpreteze personal;
  7. Comunicarea internă este foarte importantă, ai grijă să alegi oameni care au o latură sociabilă dezvoltată și comunică bine cu ceilalți, acest aspect este printre cele mai importante pentru o fluiditate în rezolvarea task-urilor și a relațiilor cu ceilalți;
  8. Sărbătorește succesul! Nu uita, este foarte important ca munca sănătoasă să fie răsplătită pe măsură! Amintește echipei tale motivul pentru care au muncit și cât de multe beneficii au venit odată cu atingerea unui scop setat. Sărbătorirea reușitei împreună cu echipa este un gest care consolidează grupul și încrederea în ceilalți, mai mult, ajută și la creșterea productivității, văzând că sunt apreciați pentru ceea ce fac.

9.  Recompensează-i! Ești mulțumit de prestația lor în cadrul echipei? Arată-le! Gestul îi va face să se simtă utili și apreciați, iar aceasta este doar un alt factor care le va crește productivitatea și calitatea muncii.

În concluzie:

T – Together

E – Everyone

A – Achives

M –More”

Madalina Dina- Specialist Resurse Umane Smart HR

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>