“Angajații sunt oameni înainte de toate – Lecția de team building”


 

Ron Campbell, 27 de ani vechime în firmă, tocmai se întorsese după o detașare de 3 luni în Puerto Rico, unde avuse în grijă instalarea unui echipament în fabrica unui client. Văzându-se în aceeași încăpere cu noul șef, a ezitat să vorbească.

-Mai întâi, a întrebat Campbell20140809_163554, dacă spun adevărul, mâine voi mai avea serviciu?

Chapman a zâmbit:

-Dacă mâine ai vreo problemă din cauza celor spuse astăzi, dă-mi un telefon!

Și astfel Chapman a început să povestească despre cum mergeau lucrurile în companie.

-Mă simt ca și cum cineva stă permanent cu ochii pe mine. Trebuie să cronometrez când vin la serviciu și când plec la masă, când mă întorc și când termin ziua. Nu făceam așa în Puerto Rico. Acum că m-am întors, trebuie să aștept sunetul soneriei ca să pot să-mi iau o cafea. Intru pe aceeași ușă cu inginerii, cu contabilii sau cu alții care lucrează în birouri, a continuat Campbell, ei o iau la stânga, ca să intre în zona de birouri, eu în față, ca să intru în fabrică, dar suntem tratați complet diferit.

Dumneavoastră le acordați încrederea de a hotărî singuri când să-și ia un suc, o cafea sau o pauză, iar pe mine mă puneți să aștept soneria pentru același lucru.

Când discuția cu Campbell s-a terminat, Chapman l-a chemat pe șeful personalului și i-a spus că trebuie să desfințeze ceasurile de pontaj. Soneriile trebuiau să dispară și ele. Din acel moment, fără declarații grandioase și fără a cere ceva în schimb, Chapman a luat decizia să schimbe lucrurile. Și acesta era doar începutul.

Empatia urma să fie introdusă în companie, iar încrederea devenea noul standard. Preferând să-i privească pe toți ca oameni și nu ca muncitori sau funcționari de birouri, Chapman a făcut schimbări încât toată lumea să fie tratată la fel. De la accesul neîngrădit al muncitorilor din fabrică la materiale, fără supraveghere, la accesul tuturor angajaților la telefoanele companiei fără permisiuni suplimentare din partea unui superior.

Chapman a înțeles că pentru a câștiga încrederea oamenilor, liderii organizației trebuie mai întâi să-i trateze ca pe niște oameni. Pentru a câștiga încredere, trebuie să le sporească încrederea. Această atitudine s-a materializat într-o mai mare grijă a muncitorilor cu mașinile, înregistrând mai puține întreruperi ale muncii și mai puține avarii. În perioada scursă de la preluarea companiei de către Chapman, Hayssen Sandiacre a înregistrat o creștere a veniturilor de la 55 milioane la 95 de milioane de dolari, ceea ce reflectă o creștere organică și achizitivă.

Iată ce se întâmplă când liderii unei organizații își ascultă oamenii cu care lucreză. Fără constrângeri, presiuni, sau forță, oamenii cooperează în mod natural, pentru a se ajuta între ei și a face compania să avanseze. Munca din obligație este înlocuită de munca din mândrie. Nu se mai vine la muncă pentru companie, ci pentru sine și pentru ceilalți. Munca nu mai este un loc de temut. Este un loc în care să te simți pus în valoare.

 

Sursă: Leaders Eat Last: Why some teams pull Together and Others Don’t. Simon Sinek

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>